tisdag 9 april 2013

Som ny! Eller, nästan iallafall...

Förra året skörade genuans akterlik och lagningen jag gjorde blev funktionell och inte särskilt snygg. För ett par veckor sedan lämnade jag in seglet hos Boding Segel för att de skulle sy på nya kantband. 'Vad kostar det att sy på nytt band på akterliket?', frågade jag. 'En sjuhundring', trodde han jag pratade med, Daniel. 'OK, underliket kommer ju bli i annan färg, vad kostar det att sy på nytt kantband där också?'. 'Nja, en fyrhundring'. Jag tänkte lite och bestämde mig för att snåla, det fick bli nytt kantband på akterliket endast, slänga ut 400 på något som man knappt ser...

För en vecka sedan ringde Daniel tillbaka och sa att jobbet var klart. 'Kalas!', sa jag. 'Du, jag har tänkt lite. Sy på nytt kantband på underliket också, det ser ju förjäkligt ut om liken har olika färg!'. 'Redan fixat', sa han. 'Och det blir 700 för klabbet'.

Jobbet var snyggt utfört, klart före utsatt tid och så bjöd de på underlikets kantband. Det är så man fixar kunder som kommer tillbaka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar